Türkiye genelinde bine yakın çalışanın katıldığı araştırmaya nazaran, her 10 şahıstan 8’i yılbaşını meskende geçirmeyi planlıyor. Çalışanların yüzde 73’ü ise en az bir yakınına yılbaşı için ikram almayı düşünüyor. Yılbaşı yemeği için çalışanların yüzde 43’ü 200-600 TL ortasında, yüzde 40’ı da 800- bin 500 TL ortasında bütçe ayıracağını belirtti.
İşyeri materyalleri pazarında hizmet veren Avansas, yılbaşı devri yaklaşırken çalışanların alışveriş tercihlerini, satın alma alışkanlıklarını ve yılbaşı kutlamalarına ait olarak araştırma yaptı.
Çalışanların yüzde 80’i yılbaşını meskende geçirmeyi planlıyor
Araştırmaya nazaran; çalışanların yüzde 80’i yılbaşını meskende geçirmeyi planlıyor. Bununla birlikte “yılbaşına özel yemek hazırlayacağız” diyen çalışanların oranı yüzde 56 iken “her zamanki üzere yemeğimizi yiyeceğiz” diyenlerin oranı yüzde 44 oldu. Yılbaşı yemeği için çalışanların yüzde 43’ü 200-600 TL ortasında, yüzde 40’ı da 800- bin 500 TL ortasında bütçe ayıracağını belirtti.
Çalışanların yüzde 48’inin 2023’ten beklentisi sıhhat oldu
“Yeni yıldan beklentinizi bir söz ile tabir edebilir misiniz?” sorusuna çalışanların yüzde 48’i sıhhat, yüzde 33’ü huzur, yüzde 29’u ise memnunluk yanıtını verdi. Çalışanların verdiği öbür cevaplar, “Para, iktisadın düzelmesi, barış, muvaffakiyet, hoş bir gelecek, umut, 2022’den daha düzgün olması, bolluk, rahmet, aşk, sevgi, adalet, eşitlik, refah, iş, armağan, şans” olarak sıralandı.
Her 10 çalışandan 7’si yılbaşı için armağan alışverişi yapacak
Araştırmaya nazaran her 10 çalışandan 7’si yılbaşında yakın etrafından en az 1 şahsa armağan almayı planlıyor. Yılbaşı alışverişi için bin TL ve üzeri bütçe ayıracağını söyleyen çalışanların oranı yüzde 45 iken; 0-400 TL ortasında harcama yapacağını belirten çalışanların oranı yüzde 30 olarak belirlendi.
“Yılbaşında kime, kimlere armağan alacaksınız?” sorusuna ise yüzde 65 oranla eşime cevabı verildi. Anne ikinci, baba ise üçüncü sırada yer alırken kardeşime, arkadaşıma, iş arkadaşıma, nişanlıma, sevgilime, çocuğuma karşılıkları da çalışanlar tarafından verildi. En çok tercih edilen armağan alışverişi kategorisi ise yüzde 49 ile giysi oldu. Aksesuar, kozmetik eseri, elektronik eser, kitap, züccaciye eseri ve yılbaşı konseptli eserler giysi kategorisini takip etti.
Araştırmaya katılan çalışanların oransal çoğunluğu yılbaşı armağanı yahut şahsî yılbaşı alışverişini “yılbaşından 1 hafta önce” gerçekleştireceğini belirtti. Alışveriş için ehemmiyet verilen kriterlerin başında “teslimat süresi” yer alırken “kampanyalar, promosyonlar”, “fiyat” ve “marka” öbür değer verilen faktörler ortasında.
İş yerlerinde yılbaşı kutlaması da son yıllarda gelenek haline geldi. Her 10 çalışandan 7’si yılbaşı ikramlarının çalışanların motivasyonu üzerinde tesirli olduğunu düşünüyor. Bu kapsamda orta büyüklükteki işletmelerin yüzde 52’si küçük işletmelerin ise yüzde 33’ü iş yerinde kutlama ve ikram çekilişi yapılacağını aktardı. İş yerinde yılbaşı kutlama tertibi gerçekleştirileceğini belirten küçük işletmelerin oransal çoğunluğu kutlamanın “ofis içinde” gerçekleştirileceğini tabir ederken; orta büyüklükteki işletmelerin oransal çoğunluğu “anlaşmalı farklı bir mekanda” yapılacağını belirtti. İşletmelerin yüzde 53’ü ise çalışanlara yılbaşı armağanı verileceğini bildirdi. Çalışanlara verilecek ikram konusunda birinci seçenek yüzde 44 ile armağan çeki oldu. Armağan çekini ise yılbaşı sepeti, kupa, kalem, bardak altlığı üzere eserlerden oluşan armağan kutusu, çikolata, şekerleme ve biblo, masaüstü ikramlık eşya takip etti.